dimarts, 12 de març del 2013

L'anècdota

Notes per a anar tirant, 13 de marça de 2013


L'anècdota

Davant la manca quasi absoluta de pel·lícules en català, m'he acostumat a les versions originals, subtitulades en castellà. Divendres passat havia sortit amb la intenció d'anar al cine, però la pel·lícula que volia veure, Hitchcock, ja no la feien subtitulada i com que les altres no em van semblar prou atractives, vaig optar per fer altres coses.

L'endemà vaig anar a dinar amb els amics que de tant en tant ens trobem amb aquesta noble missió. El lloc, una masia en plena ciutat, i enmig de jardins. Hi assisteixen en Salvador C. -organitzador-,  la Maria Teresa, en Joan Ramon, l’Àngels, en Salvador M., la Glòria, en Josep R., en Ramon, la Isabel i jo.

En Josep Maria C., la Lluïsa, en Toni F. i en Josep Maria M. i  la Glòria, no han pogut venir per motius diversos, majoritàriament de salut. Esperem que ben aviat es posi tothom bé i es pugui fer una trobada com més completa millor.

Tot i la incertesa del temps, el dia ens va obsequiar amb un magnífic sol de primavera que, a la sortida, va posar llum i lluentor a les fotos.
El dinar, una mica sofisticat, però sense estridències, em sembla que va ser correcte. El lloc, un espai de la masia recuperat d'una manera senzilla i austera, però agradable i espaiós.
 
 
Les converses, al voltant d'una taula quadrada gran, han estat vives i entretingudes, amb els temes dels records juvenils, sobretot escolars, de la política i la corrupció com a plats estrella.
 
D'entre tot el que s'ha dit, m'he quedat amb l'anècdota -que jo ja coneixia- que ha explicat en Salvador M. "Per raons de feina, vaig fer amistat amb una persona que vivia a Madrid. Un dia, es va haver de traslladar a Barcelona i em va trucar:
 
-Te queria pedir un favor.
-Sí, hombre, de qué se trata?
-Mira, Salvador, voy a venir una temporada a Barcelona y, como no entiendo el catalán, quisiera que me dijeras algun cine que hagan pel·lículas en castellano.
-Algun cine? Todos, absolutament todos los cines, pasan las películas en castellano!"
 
 
 
 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada